دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۳
خرداد

  امروز کلاس را با غرغر مسؤولین مدرسه شروع کردم ، چون دیر آمدم آن هم نیم ساعت ! بخاطر همین از هر یک از کلاس ها یک ربع کم گذاشتیم و قرار شد بعداً یک کلاس جبرانی داشته باشیم . فقط محمدصدرا سر وقت آمده بود . پدر محمدرضا را ورودی مدرسه زیارت کردم و این یعنی اینکه محمدرضا هم یکی دو دقیقه زودتر از من رسیده بود و سروینا خانم هم بعد از من آمد چون تو ترافیک گیر کرده بود .

  • morteza jalali
۲۱
خرداد

   کلاس امروز آخرین جلسه این ترم بود و بصورت فوق العاده برگزار میشد ، چون باید تا قبل از ترم جدید 8 جلسه ترم قبل را تکمیل می کردیم . جلسه امروز یک میهمان ویژه هم داشت ، بله آقا نیما که قبل کلاس با ما بصورت ویژه کار می کند ، در این جلسه شرکت کرد تا هم قسمتی از آخر بازی را با بقیه بچه ها یادآوری و تکرار نماییم و هم با یزدان کبیر دست و پنجه نرم کنند .

  • morteza jalali
۲۱
خرداد

  امروز بخاطر تعطیلی جلسه بعد و همچنین برنامه هیأت شطرنج تهران ، دو جلسه پشت سر هم داشتیم ؛ یعنی از ساعت 3 تا 4 و ربع یک کلاس و از 4 و نیم تا یک ربع به شش یک کلاس دیگر . ترم بعدی که آخرین ترم ما با بچه های این کلاس است نیز به همین منوال خواهد بود . امّا بچه ها بجز محمدصدرا کلاس اوّل را یادشان نبود و نیامدند ، البته یزدان ظاهراً خبر نداشت و محمدرضا هم رفته بود مسافرت ، ما هم فردا قرار است برویم مسافرت که اگر شد گزارشش را در وبلاگ می گذارم ، چون یک سفر شطرنجی است !

  • morteza jalali
۲۱
خرداد

  امروز با بچه ها کمی تمرینات آچمزی را حل نمودیم . یزدان سوغاتی نیاورد و گفت : آقا وقت نشد خودمان هم سوغاتی بخریم ، چون خیلی عجله ای رفتیم و برگشتیم . ما هم گفتیم : یزدان خان ! بابا حالا ما یه حرفی زدیم ، زیاد جدی نگیر !

  در ادامه سرفصل های این ترم باز هم چند وضعیت نمونه وار در آخر بازی را برای بچه ها معرفی کردیم و به حلّ و بررسی آن ها پرداختیم . نکته ای که خودم در این بررسی ها و کار با بچه ها فهمیدم اینست که بچه ها در فهم و حل این نمونه ها خیلی خوب عمل می کنند و وقتی سرحال باشند و با توجه سؤالات را جواب می دهند همیشه موفق بوده اند ، ولی چون مسائل یاد گرفته شده را تکرار و تمرین نمی کنند ، بعد از مدتی یادشان می رود . در حالیکه باید با تمرین و تکرار زیاد مسائل و نمونه ها برایشان مثل حرکت مهره ها بسیار ساده و سریع انجام شود .

  • morteza jalali