دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

عرض تسلیت به محمد صدرا و خانواده محترمش

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۵۴ ب.ظ

  انّا لله و انّا إلیه راجعون

دوستی می گفت : بچه ها فیلسوفان کوچکی هستند که ما از سؤالاتشان فرار می کنیم !

 راستی اگر بچه ای جلوی ما را بگیرد و بگوید : مرگ یعنی چه ؟ یا فلانی مرده است یعنی چه شده است ؟ به نظر شما چه جوابی داریم بهش بدیم ؟ من خودم را راحت می کنم و می گویم : نمی دانم . این نمی دانم را هم آنقدر بلند می گویم (البته داد نمی زنم) تا اعماق وجودم هم به لرزه بیفتد و بفهمد این ندانستن را .

 مرگ آگاهی و مواجه با مرگ برای خودش نعمتی است ! یادش بخیر سال های دور را که سالی یکی دو بار با بعضی رفیقان شفیق می رفتیم غسّالخانه و با دیدن مردگان دل سیر گریه می کردیم ! آنقدر گریه کردن لذّت بخش بود و هست که انگار بارهای صد تُنی را از دوش روحمان برمی داشت و جسممان را چون پری به پرواز با پروانه ها دعوت می کرد .

  بعضی ها فکر می کنند از مرگ سخن گفتن یعنی در زندگی را تخته کردن ! امّا اگر نمی خواهید پای صحبت بنده بنشینید خُب من هم سخن نمی گویم ، ولی استاد بهاءالدین خرمشاهی در یکی از شماره های بخارا در یادداشت هایی با عنوان قلم رنجه لطف نموده اند و اندر فواید از مرگ سخن گفتن و به یاد مرگ بودن نوشته اند ، لااقل آن را اگر گیر آوردید حتماً بخوانید .

  شاید بتوان گفت : معنای زندگی و زیستن در آگاهی نسبت به مرگ است و این مرگ است که زندگی را در قاموس انسان معنا می بخشد . امّا با تمام این اوصاف مرگ نزدیکان برای انسان سخت است . با خبر شدیم در روزهای پایانی سال 1392 ، پدر بزرگ پدری محمدصدرای عزیز از دنیا رفته اند .

  از طرف خودم و بچه های کلاس و والدین محترم بچه ها به محمدصدرا و خانواده محترمشان بالاخص آقا محمدرضای بزرگوار پدر ایشان تسلیت عرض می کنیم و برای آن مرحوم از حضرت حق طلب مغفرت و بخشش می نماییم .

                                                                              یا علی



  • morteza jalali

نظرات  (۱)

  • محمدرضا محلوجی
  • با تشکر از لطف شما. انشاله خداوند به شما طول عمر همراه با عزت عطا فرماید
    پاسخ:
    سلام
    خواهش می کنم ، وظیفه بود .
    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی