دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

توضیح کلیّات سرفصل های ترم 5 / مقدماتی 2

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵ ب.ظ

 

   برای شروع بد نیست اشاره کنم که ما طبق رِوال ترم های قبلی در عین پایبندی به سرفصل های موجود در مدرسه ، همان روش و نوع آموزش خود را پیش می بریم . ازبین سرفصل های این ترم ما قبلاً بحث ثبت حرکات و قانون مربع را بطور کامل گفته ایم و نیازی به تکرار ندارد . برای هر دو این سرفصل ها در این ترم باید تمرین بگذاریم . برای بحث قانون مربع یک جلسه کامل را می گذاریم برای تمرین و برای تمرین بحث ثبت حرکات بچه ها باید بازی های پایان کلاس را ثبت کنند و به مربی بدهند . سعی می کنیم از این ترم وقت بازی های پایان کلاس را بیشتر کنیم .


  همچنین همچنانکه احتمالاً در بخش خبر فوری خواندید از این به بعد تصمیم بر این است تا برای ارزیابی بازی بچه ها و تمرین آن ها ، همه کلاس ها و بچه ها ملزم شوند تا در طول یک ترم که 8 هفته و 8 جلسه است ، حتماً حداقل در 2 مسابقه هفتگی که روزهای 5 شنبه صبح برگزار می شود شرکت کنند . (عدم شرکت یا شرکت کمتر از 2 بار منجر به حذف از ثبت نام در ترم های بعدی می شود)

  بنابر این توضیحات ما 2 جلسه در این ترم جلو هستیم که یک جلسه را اختصاص می دهیم به بحث گسترش که از سرفصل های ترم بعد است و بحثی بسیار مهم و دامنه دار می باشد و مربوط می شود به شروع بازی . یک جلسه را هم اختصاص می دهیم به مباحث وسط بازی که یکی دیگر از تاکتیک های شطرنجی را کار می کنیم که مربوط به وسط بازی می شود .

   ما در بخش تشریح مراحل سه گانه شطرنج و ورود به مبحث آخر بازی ، آخر بازی را بسیار پُررنگ مطرح می کنیم ، چون تقریباً توضیح مراحل سه گانه را قبلاً گفته ایم . همچنین در بحث لزوم رعایت اخلاق سعی می کنم تجربیات مفیدی را از خودم و اساتید جمع آوری کنم و بتوانم بحث خوبی را قبل از جلسه روی وبلاگ بگذارم . واقعیت امر این است که متأسفانه اخلاق در جامعه ما کمی کمرنگ شده است ، ولی اگر کسی ورزشکار است باید بداند که ورزش بدون اخلاق و قهرمانی بدون معرفت پشیزی ارزش ندارد . فراموش مان نشود :

             گر معرفت دهندت ، بفروش کیمیا را              گر کیمیا دهندت ، بی معرفت گدایی

   بحث به ثمر رساندن بازی در وضعیت های آسان بسیار بحث مهمی است که امیدوارم بشود خوب برای بچه ها جا بیندازم . در این ترم سعی می کنم بعضی مطالب مهم ترم های قبلی را روی وبلاگ بگذارم تا برای بچه ها مرور شود ، ولی یادتان نرود مرور مطالب ترم های قبلی با برنامه ریزی و بطور زمانبندی شده بسیار می تواند در رشد بچه ها مؤثر واقع شود . یک تذکر بسیار بسیار بسیار مهم هم بدهم به بچه ها و والدین محترم آن ها ، لطفاً بچه ها سر کلاس حداکثر آرامش و سکوت را داشته باشند ، در این ترم بطور جدّی با توجه به جلسه مربیان که شرحش در مطالب بعدی می آید تصمیم گرفتم یک نظم و سر و سامانی به کلاس بدهم و بدون اغراق اگر یکی از عزیزان کلاس این نظم را رعایت نکند ، عذرش را می خواهم حتی اگر نیما و یزدان باشند . نصف روند درست کلاس به سکوت بچه ها برمی گردد ، بنابراین نمی توانم اجازه دهم یکی دو نفر حق بقیه بچه ها را ضایع نمایند !!!

  سعی می کنیم در این ترم برای بچه هایی که دوره اختصاصی نداشتند یک دوره اختصاصی قرار دهیم ، همچنین در جلسه دوم نیز اگر بچه ها نیم ساعت زودتر بیایند با حضور پدر مادرها ، برای همه بچه ها یک آموزش مختصر با کامپیوتر داریم که ارائه می شود . پس جلسه دوم ما ساعت سه و نیم برگزار می شود و زودتر آمدن اختیاری است . بد نیست این مطلب را هم همینجا بگویم که ما در لابلای بحث ها بعضی نکات تاریخی و آشنایی با قهرمانان بزرگ شطرنج و تاریخچه مختصر آنرا بیان می کنیم ، از والدین محترم درخواست دارم با تشویق بنده و درخواست توفیق بنده از حضرت دوست ، شرایط ارائه این بحث در وبلاگ را فراهم آورند تا ما هر هفته ، ولو بصورت لینک و استفاده از منابع دیگر بتوانیم یک آشنایی خوبی را برای بچه ها فراهم آوریم .

  بنده برای پیشنهاد اوّلیه دو 5 شنبه را در اینجا مشخص می کنم تا همه بچه ها برای شرکت در مسابقه هفتگی بیایند ، دلیل این کار این است که خودم هم حضور داشته باشم تا بازی بچه ها را ببینم و نقاط ضعف و قوّت آن ها را یادآور شوم ، البته باید بگویم یزدان و نیما لازم است بیش از 2 هفته در مسابقات هفتگی شرکت کنند !! اگر خدا توفیق دهد و وقت کنم باید تمرینات و مطالعات اختصاصی برای بچه ها را هم روی وبلاگ بگذارم ، همچنین پرونده تحصیلی بچه ها را هم آماده کنم !!!

  پنجشنبه های پیشنهادی این ترم : 18 / 7 / 1392  و   9 / 8 / 1392 است .   در این ترم که در ماه مهر و آبان است 9 چهارشنبه داریم که یک چهارشنبه آن (22 آبان) مصادف با تاسوعای حسینی و تعطیل است ، بنابراین بطور کامل 8 جلسه ما پُر می شود و مشکلی نداریم .

                                 با آرزوی موفقیت برای همه والدین محترم و بچه های شطرنجی  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی