دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

  امروز محمدرضا آمد پایه تخته ، ولی حیف که دوربین نیاورده بودم ! بله این گزارش عکس ندارد !! بچه ها از وقتی یکی شان می آید پای تخته حسابی به جنب و جوش افتاده اند که آقا ما بیایم پای تخته ؟ بهشان گفتم که نوبت به نوبت همه تان را می آوریم ، ولی مثل دوران خودمان زودتر آمدن برایشان موضوعیّت دارد .

  طبق برنامه درسمان غفلت از گسترش بود که چند بازی را چیدیم و با بچه ها مرور نمودیم ! تمرینات آچمزی را هم چند تایی حل کردیم !! بعضی بچه ها هم دیر آمدند و تقریباً بیشتر بچه ها در منزل تمرین نمی کنند !! این تمرین نکردن و در جریان بازی قرار نگرفتن یکی از آسیب های بزرگ بچه ها می تواند باشد !! آقا مهدی هم باید با توجه به اینکه تازه وارد کلاس ما شده است کمی بیشتر سعی و تلاش نماید !! به مادرش گفتم که باید طرح درس ها را از وبلاگ گرفته و مطالعه نماید .

  بچه های دیگر تقریباً خوب بودند و بعد از درس هم با هم بازی کردند و باز اشکان گیر داده بود با محمدصدرا بازی کند !! بابا اشکان خان خُب حالا یه بار باختی نکنه می خوای تا آخر تلافی کنی ؟!!! نکته دیگری که لازم است همه بچه ها کم کم شروع کنند و کار کنند اینست که از روی فایل های PGN که در DVD ها داده ایم در بخش Player یعنی بازیکنان ، بازی های مورفی / اشتاینیتز / کاپابلانکا / لاسکر را به اختیار خودشان و هر جور خواستند انتخاب کنند و بعد یک جدول از درس هایی که تا اینجا کار کرده ایم درست کنند . همینجور که این بازی ها را می بینند و برای خود می چینند سعی کنند بفهمند کدام مورد از درس ها یا تاکتیک ها در بازی های این بزرگان وجود دارد یا اجرا شده است !! اگر بچه ها بتوانند هر شب یک بازی از این بزرگان را بچینند و ببینند در کمتر از 6 ماه حداقل یک جهش سه پلّه ای پیدا می کنند !!!

  برای اینکه این کارشان هم بدرد خودشان و هم بدرد کلاس بخورد در آن جدولی که تهیه می کنند (بصورت طولی / عرضی) بنویسند که مثلاً تاکتیک آچمزی یا درس خروج زود هنگام وزیر بد یا خروج زود هنگام وزیر خوب ، چه بازی هایی را یافته اند و حتی می توانند در بعضی موارد شماره حرکت را هم بنویسند . این مجموعه بعد از یک مدّت همچون گنجی گرانبها مورد کاربرد خواهد بود .

  ما هم برای کسی که حداقل 50 بازی را بدین شکل بررسی کند یک جایزه در نظر می گیریم ، خُب بچه ها برنامه تمرینی و مسابقه از همین امشب شروع شد ، ببینم کی می تونه جایزه رو ببره !!! بدو ببینم پسر ، البته بعلاوه سروینا خانم !

                                 با آرزوی موفقیّت روزافزون همه عزیزان شطرنجباز / یا علی

  • morteza jalali

غفلت از گسترش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی