دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

رصد و هم‌افزایی – ادبیات و شطرنج 1

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۴ ق.ظ

  برای رشد یک ایده یا فکر و فرهنگ می‌توان از وسایل و ابزارهای مختلفی استفاده نمود یا راهبردهای مختلف را طراحی کرد و راهکارهای متفاوت را آزمود، امّا شاید به تجربه اثبات شده باشد که یکی از مهم‌ترین- اگر نگوییم مهم‌ترین- ابزراهای مناسب، استفاده از ادبیات است. ادبیّات اگر فراگیر شود همچون رسوبات چسبیده بر دیواره‌های سماور، مدّتی به درازای چندین نسل بر دیواره‌های ذهنی افراد و همچنین دیواره‌های فرهنگ جامعه خواهد ماند. از این وسیله جامعه شطرنج ما بسیار کم استفاده نموده است. تنها موردی که یادم هست جملات ادیبانه و کوتاهی است که در ماهنامه شطرنج سال‌ها قبل درج می‌شد که اگر خدا بخواهد در ادامه مرور این ماهنامه وزین خواهد آمد.

 در چند ماه اخیر دو نمونه از این موارد در مطبوعات استفاده شده است که آن‌ها را در این مطلب و مطلب بعدی می‌آوریم تا جامعه شطرنج استفاده کند و دوستانی که ندیدند بهره ببرند. اگر کیفیّت عکس‌ها پایین است هم به بزرگواری خود ببخشید و عذر ما را بخاطر کمبود امکانات پذیرا باشید تا انشاءالله شاید در آینده امکان اسکن این موارد ایجاد شد و استفاده از آن‌ها ساده‌تر.

پس مطلب اوّل را ببینیم، مطلبی که در نشریه «همشهری داستان» شماره تیرماه 1393 درج شده است : 


                           موفق و پیروز و سربلند باشید / یا علی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی