دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

نکات و گزارش جلسه دوم / ترم 8 – مقدماتی 5 / 10– 2 – 1393

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۳۴ ب.ظ

  امروز با بچه ها درس تقابل و خانه های مؤثر پیاده آزاد و پیاده عرض 6 در آخربازی را دوره نمودیم و مثال های مختلفی را بررسی کردیم . تمرین های آچمزی را هم حل نمودیم . بچه ها مباحث ساده را خوب یادشان می آید ، ولی نکات و ریزه کاری ها و همچنین تمرینات را وقتی کمی پیچیده می شود مشکل دارند.

  خودم حدس می زنم و تحلیلیم این است که دو نکته مؤثر است ، یکی اینکه بچه ها مسابقه کم شرکت می کنند ، البته مسابقه خالی فایده ای ندارد و مسابقه باید همراه با بررسی بازی ها باشد . این کمبود باعث می شود بچه ها بصورت عینی با مباحث نظری / تمرینی مواجهه پیدا نکنند و بالتّبع مباحث بخوبی در ذهنشان حک نشود و مهارت لازم را کسب نکنند .

  دوّم اینکه بچه ها کم تمرین می کنند ، البته این کمبود بخاطر کمبود منابع است . منابع موجود یا خیلی سطحی و غیر آموزشی هستند مثل همین کتاب درسنامه ، البته همه اساتید از همین کتاب استفاده می کنند چون چاره دیگری نیست ، یا اینکه منابع موجود سطح بالایی دارند و باید تمرینات از بین آن ها گزینش شود. بخاطر همین کار گزینش تمرینات کمی سخت است . قبلاً هم عرض شد که بچه ها حداقل باید روزی 15 دقیقه تمرین داشته باشند .

  در پایان هم بچه ها بازی های خوبی داشتند که فقط توانستم یکی دو نکته کوچک را به بچه ها درباره بازی هایشان تذکّر دهم . مطلبی که چند ماه پیش متذکّر شدم اینکه بچه ها عادت به نوشتن نکات ندارند و بالتّبع نکات و تذکّرات یادشان می رود . نمی دانم برای این مشکل چه کاری می توان کرد ! اگر شما نوانستید به نتیجه ای برسید و اجرایش کنید در پیشرفت بچه ها مؤثر است .

  این هم گزارش تصویری مختصر این جلسه :

یزدان کبیر و نگاه های تیزش که همچون عقاب در پی شکار است 

محمد صدرا و سروینا برای تنظیم ساعت دنبال بازی می کنند ! 

محمدرضا آنقدر برای بازی عجله دارد که هنوز یزدان حرکتش را تکمیل نکرده آماده حرکت است . البته بچه ها یادمان نرود باید با همان دستی که حرکت می کنیم با همان دست ساعت را بزنیم ، بنابراین به نظر می رسد گارد محمدرضا مناسب نباشد .

                             با آرزوی توفیقات و موفقیّت های بیشتر شما والدین محترم / یا علی  


  • morteza jalali

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی