دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

  امروز با اینکه بین التعطیلَین است ، ولی تعطیل نیست ! خُب درستش هم همین است !! نباید هم تعطیل باشد ! این مسخره بازی را دولت قبلی در آورده بود که به هر بهانه ای کشور را تعطیل می کرد !! دیروز هم که خیلی ها کلّی شله زرد خورده بودند ، ولی بنده با اینکه در یکی از همین مراسم شله زرد پزون و شله زرد خورون شرکت داشتم بخاطر اینکه این یه قلم را دوست ندارم فقط یکی دو قاشق از باب تبرّک خوردم !!

  در ابتدای کلاس یزدان کبیر که اتفاقاً امروز هم نوبتش بود تا پای دیاگرام برود ، از تجربه اش در مسابقات هفتگی گفت و خیلی آرام و با طمأنینه به بچه ها گفت که تجربه لذّت بخشی بوده است ! تا یادم نرفته این را بگویم که مادر آراد عزیز در ابتدای کلاس حدود 10 دقیقه زحمت کشیدند و نکات بسیار بجایی را در مورد کلاس به بنده متذکّر شدند . همچنین بعضی انتقادات را هم داشتند که برایم خیلی قابل استفاده بود . جا دارد همینجا از زحمتی که کشیدند و وقتی که گذاشتند کمال تشکر را نمایم !!

  طرح درس امروزمان «تکرار حرکت بیجا و عواقب آن» و همچنین «از دست دادن زمان (تِمپ)» بود که با چند مثال برای بچه ها توضیح داده شد . نکته ای که باید یادآوری کنم اینست که همانطور که در گزارش جلسه سوّم اشاره نمودم تا بچه ها با بررسی بازی های کلاسیک و بزرگان شطرنج آموخته های خود را در مقام عمل نبینند ، نمی توانند پیشرفت خوبی داشته باشند . البته کامل کننده این حلقه شرکت بچه ها در مسابقات و تجربه شخصی آن هاست !! بنابراین تمرینی که اکنون می توان برای بچه ها در این مرحله توصیه نمود اینست که با چیدن بازی های بزرگان و جدول نسبتاً مفصلی که ارائه شده است و با جستجوی مستمری که در فهم و پیدا نمودن آموخته های خود لابلای حرکات بزرگان شطرنج انجام می دهند ، پیشرفت خود را احساس کنند !! البته اگر می شد در ماه یکی دو جلسه برای بچه ها تفسیر بازی های کلاسیک را داشته باشیم خیلی خوب می شد ، ولی فعلاً فرصتش نیست !!

  در پایان هم بچه ها با هم بازی کردند که چون آقا مهدی رفته بود ، اشکان خان سرش بی کلاه ماند و سروینا با یزدان و محمدرضا با آراد بازی کردند . راستی محمدصدرا و نیما هم که نیامده بودند !!

  این هم گزارش تصویری این هفته :

این پسر مرد بزرگی است که در آینده از او بیشتر خواهید شنید !! جناب آراد در نبود پدر و مادر برای یاس خانم کوچولو هم مادری می کند و هم پدری !! درود بر حضرت آراد ، مرد بزرگ کلاس ما ! آراد جان چشِ مایی !!

 

غایب بزرگ هفته پیش امروز خوب به درس ها گوش می کرد ! قرار شد یکی دو جلسه برایش کلاس خصوصی بگذاریم تا بیشتر در جریان کلاس ما قرار بگیرد !! آقا مهدی طرح درس ها چطور پیش می رود ؟

یزدان کبیر اینگونه تجربیاتش از مسابقات را برای بچه ها روایت نمود !!

... و اینگونه درس را که ما توضیح می دادیم پای دیاگرام چید !! آراد هم به تلافی جلسه قبل یزدان را کمی دست گرفت !!

حریفان سخت در مبارزه با هم تلاش می کنند !!


این مبارزات نیاز به گرم کردن داشت که اشکان خان در اینجا وارد شد !

                                                        موفق و پیروز باشید / یا علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی