دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

  امروز قرار بود با یکی از دوستان بیایم تا خیابان حجاب ، ساعت 4 از خستگی و شاید هم از فرط آلودگی هوا سرم را گذاشتم روی مبل محلّ کار و به دوستم گفتم من را 5 دقیقه دیگر بیدار کن ! همین که سرم را برداشتم دیدم ساعت 4 و ربع است ! یعنی کلاس شروع شده است . تا به خود بجونبم 5 دقیقه دیگر هم گذشت . دیگر نمی دانم این رفیق دیوانه ما با موتورش چگونه مرا 10 دقیقه ای رساند !! فقط می دانم حداقل 2 بار احتمال تصادف را مویی رد کردیم ! یاد قدیما که با داوود خطر ، رفیق گرمابه و گلستان ، در خیابان ها و جاده های تِرون ویراژ می دادیم بخیر !!!

  رسیدم و مراحل انگشت نگاری را طی نمودم سر کلاس رفتم و بسیار متعجّب شدم ! وای خدای من ! مگر می شود !! ولی دیگر شده بود و نمی شد انکار کرد ! بله برای اوّلین بار بچه ها شلوغ نمی کردند !!!! شاید هم آلودگی هوا رویشان اثر گذاشته بود و بی حسّشان کرده بود ! درس امروز امنیّت شاه و زمان مناسب قلعه گیری بود که با چند مثال مطلب خیلی زود برای بچه ها روشن شد !! به نظرم این طرح درس ها همگی روی نکات و مطالب بنیادینی بنا شده است که لازم است ابتدا آن مطالب بنیادین بصورت ساده و با مثال های متعدد برای بچه ها جا بیفتد ! یکی از مهمترین مطالب که ما کما بیش سعی نمودیم برای بچه ها توضیح دهیم بحث قضاوت و ارزیابی پوزیسیونی است که تقریباً هر تصمیمی در شطرنج به آن بر می گردد !

  امروز سروینا و مهدی خان نیامدند ! برای توضیح درس ها حضرت آراد رفت پای دیاگرام که خوب توانست از عهده چیدن پوزیسیون ها برآمد با اینکه یزدان کمی شیطنت می کرد و می خواست حواسش را پرت کند !! موقع بازی که شد بخاطر اینکه کلاس را دیر شروع کرده بودیم ، یزدان و آراد برای کلاس زبان زود رفتند و چاره ای نبود جز اینکه محمدرضا با نیما بازی کند و باز محمدصدرا و اشکان !!! ظاهراً بازی محمدصدرا و اشکان می خواهد به یک مسابقه دوره ای تبدیل شود !!

  بعد از کلاس هم پدر بزرگوار اشکان سؤال داشت که چرا تمرینات اختصاصی سروینا و محمدرضا را گذاشته ایم و برای اشکان را نه !! باید عرض کنم که تمرینات اختصاصی نیما و یزدان را هم 2 ماه قبل گذاشتیم و گفتیم که به مرور و با آمادگی بچه ها جهت تمرینات اختصاصی کم کم برای هر کدام را می گذاریم !! بنابراین کمی صبر کنید تا 3 تا تمرین اختصاصی مانده نیز وقتش برسد !! همچنین جا دارد از زحمات والدین محترم محمدصدرا هم تشکر کنم که بی وقفه و مرتب گزارش کارها و تمرینات محمدصدرا را ارائه می کنند !! تنها نکته باقیمانده اینکه عزیزان زحمت بکشند و کمی بیشتر برای تمرینات آچمزی وقت بگذارند !! امروز همچنین به عزیزان گفتیم که برای جمعه این هفته که 6 دی ماه می شود در مسابقه هفتگی هیأت شطرنج تهران شرکت نمایند چون خودم حضور دارم و اگر خدا بخواهد از این به بعد ماهی یک بار را خودم حضور خواهم داشت ! قرار شد وقت دقیقش را فردا هماهنگ کنم و پیامکی به والدین محترم اطلاع دهم .

این هم گزارش تصویری این هفته : (دقت بفرمایید بخاطر پُر شدن ظرفیت وبلاگ عکس ها را از جای دیگر بارگذاری نمودیم تا ببینیم چه می شود کرد)


این هم طرز چیدن آراد خان که یزدان دست گرفته بود !




محمد صدرا هر چقدر هم ببازد ناراحت نمی شود ، چون هر باخت یک درس برای گام های بلند موفقیّت است !!!




محمد رضا با تمام شایستگی هایش نتوانست نیما را ببرد ، ولی نشان داد تلاش بیشتر او را برای رسیدن به برد نیما کمک خواهد نمود !

 

        با تشکر از والدین محترم و آرزوی موفقیّت های روزافزون برای همه عزیزان / یا علی  


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی