دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

دردسرهای جادوی 64 تایی

وقایع نگاری یک کلاس آموزش شطرنج بسیار ویژه

رصد و هم افزایی 3

شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۳۵ ب.ظ

 

  قبلاً در این بخش از وبلاگ گفتیم که برای موفقیّت در دنیای امروز نیاز به کار گروهی داریم و لازم است تا همه کسانی که دغدغه واحد و اهداف مشترک دارند در یک مسیر به یاری هم بیایند (اگر نمی شتابند!!) تا با همکاری یکدیگر بتوانند یک بار مهم را زودتر و بهتر به مقصد برسانند !! جامعه شطرنجبازان ما هم از این قانون و حکم کلّی مستثنا نیستند !! در همین راستا در دو مطلب قبلی به معرفی بعضی دوستان همراه و بعضی نکات پرداختیم و اکنون نیز می خواهیم یک نکته را بطور مختصر بیان نماییم و دو سایت و دوست دیگر را معرفی نماییم ، فقط در اینجا باید بگویم امیدوارم روزی برسد که همه فعّالین شطرنج در عرصه مجازی بتوانند دور هم بنشینند و درباره بعضی دغدغه های مشترک به گفتگو بپردازند !!! و شاید این اوّلین جرقه یا گام در مسیر یک کار گروهی و مشترک و اوّلین تجربه موفق !! در این راستا باشد !!!

  نکته قابل تأمّلی که امیدوارم بزودی در قالب یک یادداشت مناسب در بخش «پژوهش ها و تأملات شطرنجی» منتشرش کنم اینست که ما برای موفقیت شطرنج و کاربردی نمودن آن لازم است ، این ورزش و رشته فکری را با مطالعات میان رشته ای آمیخته و آغشته نماییم و آن را با خلّاقیّت و ابتکار با رشته های مختلف در هم آمیزیم تا کاربردها و فواید آن ملموس تر شود و برای مخاطب عمومی بهتر درک گردد !! همچنین با این کار بیشتر و بهتر می توانیم شطرنج را در زندگی روزمره و کارهای مختلف مردم جامعه دخیل نماییم !! اجازه دهید توضیح بیشتر را در همان یادداشت ارائه دهم !!!

  ... امّا دو عزیزی که اینبار می خواهم معرفی کنم آقایان رضا مهدی پور ، مدیر سایت آچمز و جناب امیر افتخاری ، مدیر سایت صفحه شطرنج می باشند . این دو سایت از سایت های با سابقه و موفق در عرصه شطرنج می باشند که زودتر از این ها باید معرفی می شدند ، ولی یکی به دلیل آشنایی بیشتر شطرنجبازان با این دو سایت و مدیران آن و هم بخاطر اینکه می خواستم یک معرفی مناسب بعمل بیاید این مثنوی تعویق و تأخیر شد !!!

  در مورد سایت آچمز باید بگویم شاید به جرأت بتوان گفت بعد از ماهنامه شطرنج ، استاد و سرور ارجمند جناب آقای مرتضوی عزیز ، بهترین و جذاب ترین رسانه شطرنجی می باشد !! سایت آچمز با گزارش های خوب و مناسب ، تصاویر جذاب و تولیدی ، زیر نویس های تشویق کننده و قابل تأمّل و جذّاب ، توضیحات تاریخی و علمی قابل استفاده و ... توانسته فضای بسیار مطبوع و خوشی را برای علاقمندان شطرنج به وجود آورد !!! بخش پیام های کوتاه سایت از جذابترین بخش ها برای علاقمندان و شطرنجبازان است (فقط نمی دانم این آقای مهدی پور چرا بعضی اوقات دَنگَش می گیرد و این بخش را می بندد و می گوید فقط برای کاربران !!!!) اطلاع رسانی به موقع و سنجیده و گزارش های بسیار جذّاب جناب مهدی پور در مسابقات مهم مثل کاندیداتوری امسال و ... واقعاً نشان می دهد که جناب مهدی پور یک گزارشگر و خبرنگار شطرنجی ماهر است که مطمئناً اگر امکانات بیشتری داشت می توانست خدمات بهتری را ارائه دهد !! امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد موفقیّت بیشتر ایشان در عرصه خدمت به شطرنج باشیم و ایشان بتوانند با تشکیل یک تیم مناسب خبرنگاری مطالب قابل استفاده و خوبی را در سایت آچمز برای همه علاقمندان شطرنجی ارائه دهند !!!

   سایت صفحه شطرنج نیز با مدیریت آقای افتخاری که کارشناس در زمینه انواع نرم افزارها و برنامه های شطرنجی هستند نیز توانسته خدمتی دیگر در عرصه شطرنج را ارائه دهد . جناب افتخاری نیز همچون آقای مهدی پور ، جوان و پُر انرژی هستند و خیلی خوب عرصه های مختلف شطرنجی را می شناسند !! هر چند ایشان کارویژه خود را برنامه های شطرنجی قرار داده اند ، ولی در زمینه تهیه اخبار و گزارش های تصویری و اطلاع رسانی وقایع شطرنجی و همچنین توضیحات قابل استفاده برای شطرنجبازان نیز فعال و کوشا هستند . برای ایشان نیز در عرصه های مختلف شطرنجی موفقیّت روز افزون را از حضرت دوست خواستاریم و امیدواریم این عزیزان بتوانند با همفکری و یاری یکدیگر و با مشورت با اساتید خوب کارهای بزرگی مثل همین تفسیر و پخش مستقیم مسابقه قهرمانی جهان را تکرار کنند !!!

  بد نیست در آخر توصیه کنم مطلب «شطرنج در برنامه ورزش شبکه خبر» در سایت آچمز و مطلب خواندنی «رکورداران عرصه قهرمانی جهان» در سایت صفحه شطرنج را حتما ببینید !! ما آدرس این دو سایت را در بخش پیوندها می گذاریم ، ولی شما در زیر هم می توانید آدرس این دو سایت را ببینید !!!

       سایت آچمز                        سایت صفحه شطرنج   

                                         با آرزوی موفقیت روز افزون برای همه فعالان عرصه شطرنج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی