نکات و گزارش جلسه دوم / ترم 8 – مقدماتی 5 / 10– 2 – 1393
امروز با بچه ها درس
تقابل و خانه های مؤثر پیاده آزاد و پیاده عرض 6 در آخربازی را دوره نمودیم و مثال
های مختلفی را بررسی کردیم . تمرین های آچمزی را هم حل نمودیم . بچه ها مباحث ساده
را خوب یادشان می آید ، ولی نکات و ریزه کاری ها و همچنین تمرینات را وقتی کمی
پیچیده می شود مشکل دارند.
خودم حدس می زنم و تحلیلیم این است که دو نکته مؤثر است ، یکی اینکه بچه ها مسابقه کم شرکت می کنند ، البته مسابقه خالی فایده ای ندارد و مسابقه باید همراه با بررسی بازی ها باشد . این کمبود باعث می شود بچه ها بصورت عینی با مباحث نظری / تمرینی مواجهه پیدا نکنند و بالتّبع مباحث بخوبی در ذهنشان حک نشود و مهارت لازم را کسب نکنند .
دوّم اینکه بچه ها کم تمرین می کنند ، البته این کمبود بخاطر کمبود منابع است . منابع موجود یا خیلی سطحی و غیر آموزشی هستند مثل همین کتاب درسنامه ، البته همه اساتید از همین کتاب استفاده می کنند چون چاره دیگری نیست ، یا اینکه منابع موجود سطح بالایی دارند و باید تمرینات از بین آن ها گزینش شود. بخاطر همین کار گزینش تمرینات کمی سخت است . قبلاً هم عرض شد که بچه ها حداقل باید روزی 15 دقیقه تمرین داشته باشند .
در پایان هم بچه ها بازی های خوبی داشتند که فقط توانستم یکی دو نکته کوچک را به بچه ها درباره بازی هایشان تذکّر دهم . مطلبی که چند ماه پیش متذکّر شدم اینکه بچه ها عادت به نوشتن نکات ندارند و بالتّبع نکات و تذکّرات یادشان می رود . نمی دانم برای این مشکل چه کاری می توان کرد ! اگر شما نوانستید به نتیجه ای برسید و اجرایش کنید در پیشرفت بچه ها مؤثر است .
این هم گزارش تصویری مختصر
این جلسه :
یزدان کبیر و نگاه های تیزش که همچون عقاب در پی شکار است
محمد صدرا و سروینا برای تنظیم ساعت دنبال بازی می کنند !
محمدرضا آنقدر برای بازی عجله دارد که هنوز یزدان حرکتش را تکمیل نکرده آماده حرکت است . البته بچه ها یادمان نرود باید با همان دستی که حرکت می کنیم با همان دست ساعت را بزنیم ، بنابراین به نظر می رسد گارد محمدرضا مناسب نباشد .
با آرزوی توفیقات و موفقیّت های بیشتر شما والدین محترم / یا علی
- ۹۳/۰۲/۲۴